Автоматична система мовного оповіщення

Стислий опис АСМО  у форматі pdf

„Автоматизована система мовного оповіщення ”

(розроблена та впроваджена к експлуатацію Науково-Дослідним Інститутом Інтегрованих Телекомунікаційних Технологій http://ndiitt.nau.edu.ua)
Класичний режим роботи штабу цивільної оборони (ЦО) Національного авіаційного університету полягає в наступній організації виробництва: диспетчер штабу ЦО отримує інформацію від штабу ЦО м. Києва про ситуацію з відповідним кодом. Після цього диспетчер починає дзвонити по телефону в ручному режимі кожному члену відповідної групи та повідомляти голосом призначене йому повідомлення. При цьому на сповіщення однієї людини з урахуванням набору його телефонних номерів, доступності та читання повідомлення йде 3-4 хвилини. Якщо число абонентів групи складає, наприклад,  50 чоловік, то на інформування всіх членів групи піде до 4-х годин, що призведе до повної втрати оперативності.
Автоматизована система голосового оповіщення (АСМО) була розроблена і введена в експлуатацію з метою підвищення оперативності та надійності доставки повідомлень абонентам цільових груп оповіщення штабу ЦО НАУ.
АСМО являє собою апаратно-програмний комплекс голосового оповіщення співробітників про надзвичайні ситуації в автоматичному режимі.
Система побудована на базі програмної телефонної станції Asterisk, встановленої на сервері АСМО, з'єднаної потоком PRI з відомчою АТС НАУ Avaya Definity 8700 і може робити 30 викликів абонентів одночасно. Можливе розширення даної конфігурації системи до 120-ти одночасних викликів.
Створене програмне забезпечення здійснює взаємодію цих двох апаратно-програмних платформ, створений графічний веб-інтерфейс дозволяє створювати шаблони голосових повідомлень, записи абонентів з декількома телефонними номерами для дозвону, формувати групи абонентів, управляти схемами дозвону, групувати повідомлення, налаштовувати сповіщення по робочим, мобільним і (або) домашнім телефонами в залежності від часу виникнення ситуації, здійснювати дозвон до абонента задану кількість разів з перебором його телефонних номерів. 
Крім оповіщення про надзвичайні ситуації АСМО може використовуватися для голосового оповіщення, відправки SMS або повідомлення на електронну пошту про інші події - для моніторингу комп'ютерних та теплових мереж, серверів, сервісів, об'єктах, що охороняються та інших важливих ситуаціях.
Крім оповіщення про надзвичайні ситуації АСМО може використовуватися для голосового оповіщення, відправки SMS або повідомлення на електронну пошту про інші події - для моніторингу комп'ютерних та теплових мереж, серверів, сервісів, об'єктах, що охороняються та інших важливих ситуаціях. Прі вході в систему в веб-інтерфейсі зліва пропонується меню для роботи. Адміністратор може за допомогою цього меню працювати з оповіщеннями, абонентами, групами абонентів, подіями, робити додаткові настройки системи, працювати з групами користувачів системи і моніторити статистику використання системи.
 Усі оповіщення групуються  у наступні  категорії: «Військовий час», «Мирний час», «Локальні події - Гуртожитки НАУ», «Локальні події - Корпусі НАУ».
 Аналогічно перераховані надзвичайні події в студмістечку і навчальних корпусах НАУ - пожежа або небезпека.
Аналогічно перераховані надзвичайні події в студмістечку і навчальних корпусах НАУ - пожежа або небезпека.
При роботі з групами абонентів створюються групи абонентів, настроюється кількість спроб дозвону, графік та напрямок дозвону, додаються абоненти.
У меню «Події» створюється каталог надзвичайних подій, визначаються розділ оповіщень, звуковий файл, який буде відтворено абоненту та маркер активності.
У меню «Події» створюється каталог надзвичайних подій, визначаються розділ оповіщень, звуковий файл, який буде відтворено абоненту та маркер активності меню «Різновиді подій» сформований список: «Військовий час», «Мирний час», «Локальні події - гуртожитки НАУ», «Локальні події - Корпусі НАУ». Тут створюються групи користувачів системи і визначаються права для кожної з груп користувачів.
В режимі роботи «Оповіщення» оператор вибирає подія, про яку не обходимо оповістити абонентів системи. Після цього АСМО в автоматичному режимі виробляє виклик відповідної групи абонентів за заданим алгоритмом роботи.
 

syst_opovishenja.jpg

15.05.2012 року було зареєстровано авторське право на комп’ютерну програму "Автоматизована система мовного оповіщення".

Українська